Plastik

» » » » » » » » Slaven Bilic'ten İngiltere tepkisi!


Beşiktaş Teknik Direktörü Slaven Bilic, Bosna Hersek Televizyonu BHT’ye ses getirecek açıklamalarda bulundu.
BJK Nevzat Demir Tesisleri’nde Bosnalı televizyoncu Sanela Prasovic Gadzo’yu ağırlayan siyah-beyazlı hoca, şampiyonluk yarışından stat konusuna, İstanbul’daki yaşantısından sezon sonunda İngiltere’ye gideceği iddiasına kadar birçok konuda çarpıcı ifadeler kullandı.

İşte Bilic’in açıklamaları...
"Biz büyük bir kulüp ve takımız. Bizim için her maç önemli. Ama önceliğimiz Süper Lig. Bize hangi kupayı daha fazla kazanmak isterseniz diye sorsalar Süper Lig derdik. Her yıl bunun için uğraşıyoruz. Bu lig bizim ekmeğimiz.
Şampiyon olmak için şansımız var. Önümüzde zor maçlar bulunuyor ama hâlâ oyundayız. Bazıları bizi yeteri kadar motive olamamakla eleştirdi fakat bunlar doğru değil. Büyük bir yorgunluk söz konusu takımda. Çünkü çok fazla maç oynadık. Türkiye ligi zor ve çok çalışmayı gerektiren bir lig. Bu ligde her şey olabilir. İyi ve formdayız. 3 puan önde olsak çok daha iyi olurdu. Fakat bu erişilmeyecek bir durum değil. Hata yapma şansımız düşük. Sakatlık olmaz ve de şansımız yaver giderse hedefimize ulaşırız."

"İTİCİ GÜÇ OLARAK KULLANMAK GEREK"
"Türkiye’de büyük bir baskı var. Her maç izleniyor. Her maç televizyonda ölesiye analiz ediliyor. Bu inanılmaz bir şey. Bu kadar popüler olup böyle büyük bir maddi destek alıp da baskı altında kalmamak mümkün değil. Ama bu baskıyı iyi yönetip bir denge kurmak çok önemli. Bunu itici bir güç olarak kullanmak gerekir. Belki Türkiye’de, İngiltere ya da Almanya’da olduğundan daha büyük bir baskı var."

"İNGİLTERE SORUSU ÇOK SORULDU"
"Evet İngiltere’de yaşadım, futbol oynadım. En beğendiğim lig orada. Futbolun hikayesi bütün olarak Premier Lig’de. İngiltere’den teklif alırsanız sorusuna cevap vermek istemiyorum. Bunlar çok konuşuldu burada. İngiltere’ye gitmek istiyormuşum gibi gösterildi. Ben Beşiktaş’ın teknik direktörüyüm ve bundan gurur duyuyorum. Bunun dışındaki her şey asılsızdır.
Bursaspor maçı Beşiktaş için belki de en büyük derbi. Maçı kazandıktan sonra Futbol tanrısı ilan edildik. Liverpool maçı 1-0 bitti, çok iyiydik. Üç gün sonra Eskişehir’e kaybettik, adeta taşa tutuldum."

Sadece üç gün sonra!
Bizim ekibimiz genç ve biraz tecrübesiz. Yaş olarak değil, kazanılan kupalar açısından söylüyorum bunu. O yüzden kazanan takım zihniyeti oluşturmak için vakit harcadık.
Hırvat ve Bosnalı oyunculara gelince. Benim ve yönetimin istediği isimleri getirmek imkansız. Hırvatistan’dan Modric, Mandzukic, Rakitic... Bosna’dan Dzeko, Pjanic ve Spahic’i kim istemez? Ancak ne onlar için Türkiye ligi enterasan ne de bizim imkanlarımız böyle transferlere açık.

‘Evsiz ve göçebeyiz’
Slaven Bilic, stat sorunuyla ilgili ilginç benzetmeler yaptı. Hırvat hoca, “Bizim en büyük sorunlarımızdan biri stadımızın olmaması. Halen inşaatı sürüyor. İnşaatçı değilim ve stat inşaatının zor olduğunu düşünüyorum. İç saha maçlarımızda sıkıntı yaşıyoruz. Ankara ve Konya’da büyük destek gördük. Ancak sürekli yoldayız ve bu da ideal bir durum değil. Evsiz ve göçebeyiz. Yine de ligde her şey iyi gidiyor ama umarım bu seyahatlerin ve kilometrelerin bedelini sahada ödemeyiz. Dilerim stadımız gelecek sezon için hazır olur. Stada maddi anlamda ciddi yatırım yapıldı. Galatasaray ve Fenerbahçe bizim kadar seyahat etmiyor. Bu durum onlar için bir avantaj” dedi.
Bilic, Şükrü Saracoğlu ve Türk Telekom Arena’da neden oynamadıkları sorusuna ise “Türkiye’de, Galatasaray ve Fenerbahçe’nin stadında oynama gibi bir durum söz konusu olamaz. Hatta taraftarımızın bu statlara gelip bizi desteklemesi bile meçhul” yanıtını verdi.

‘2015 veya 2019 bir önemi yok!’
Bilic sözleşme süresiyle ilgili soruyu yanıtlarken önemli bir bilgiyi de paylaştı. Başarılı hoca, “Başkan’ın 2019’a kadar sözleşme uzatılsın dediğini duymak güzel. Ama benim sözleşmem önümüzdeki maçtır ve bu düşünceye konsantre oluyorum. Yoksa kağıttaki sözleşme 2015’e kadar mı 2019’a kadar mı bu önemli değil. Dolayısıyla uzun süreli planlardan bahsetmek biraz zor” diye konuştu.

‘Türkiye süper güç’
Beşiktaş’ın hocası, Türkiye’nin ekonomi ve nüfus olarak çok büyük bir ülke olduğunu dile getirdi. Türkiye’den övgüyle söz eden Bilic, “Türkiye bir süper güç ve büyük bir nüfusa sahip. Sporda da yetenekliler. Türkiye’de insanlar aynı Hırvatistan’da, Bosna’da olduğu gibi sporu ve futbolu seviyor ve çok sıcakkanlı. Her şey saygı çerçevesinde gerçekleşiyor. Bazıları bizim 15 milyon taraftarımız var diyor. Tabii ki bu bir baskı. Hem benim hem de oyuncular için” dedi.

‘İstanbul muhteşem’
“Bana göre İstanbul muhteşem bir şehir. İklim tıpkı doğdum şehir Split’teki gibi. Yine deniz kenarındayım. Buranın keyfini çıkarıyorum. Saat 09-17 arasında çalışıyorum. Arada bir öğle yemeğine çıkıyorum. Koskoca şehrin küçük bir kısmında yaşıyorum. İzin günleri olunca farklı. O zaman şehrin tarihi yerlerini de geziyorum. Burada her şey var. En çok da kahvaltı kültürünü seviyorum.”

«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Google+